Jak długo wytrzymują implanty zębów?

Implanty zębów, gdy są odpowiednio dobrane i założone mogą służyć nawet przez całe życie.

Tak naprawdę trwałość implantów zębowych w dużej mierze zależy od pacjenta, który się na nie decyduje, duży wpływa mają :
– stan kości
– stan zdrowia
– odpowiednia higiena jamy ustnej
– tryb życia

Ważne jest również to, aby osoba z wszczepionym implantem zębowym konsultowała się z lekarzem, w celu wizyty kontrolnej minimum raz na pół roku.

Czym jest implant stomatologiczny i korona protetyczna ?
Jest to śruba wykonana z tytanu, tzw. sztuczny korzeń. Na podstawie tej śruby umieszcza się koronę protetyczną. Korona z kolei odzwierciedla sztuczny ząb. Wszystko razem tworzy naturalną całość.

Jak przebiega proces założenia implantu?
W pierwszej kolejności wywiercany zostaje otwór w kości, następnie w to miejsce zostaje wkręcony implant zębowy. Zabieg wszczepienia implantu przeprowadza się w znieczuleniu miejscowym bądź pod narkozą, a więc jest on bezbolesny i trwa maksymalnie do 2 godzin. Na zagojenie się rany trzeba czekać od 3 do 6 miesięcy w zależności gdzie implant został wszczepiony, czy w żuchwę, czy w szczękę. Sztuczny korzeń musi zrosnąć się z kością.

Po tym okresie lekarz rozcina błonę śluzową i wkręca śrubę gojącą, która ma za zadanie przyśpieszyć gojenie się błony śluzowej. Pomaga również wymodelować kształt dziąsła. Regeneracja po tym zabiegu trwa około dwa tygodnie, następnie lekarz pobiera wycisk protetyczny, dobierany jest również kolor jaki ma mieć przyszła korona, oraz mocuje sztuczny ząb.

Czy o higienę implantu zębowego również trzeba dbać?
Oczywiście. O higienę implantu również trzeba dbać, tak jak dba się o normalne zęby.  Resztki pokarmu zachodzą także między implanty, a więc gromadzą się tam bakterie, co w wyniku może prowadzić do stanów zapalnych zębów. Dlatego niezbędne jest dokładne szczotkowanie zębów, stosowanie płukanek, czy też używanie nici dentystycznych.

Czy każdy może sobie wszczepić implant i w każdym wieku ?
Niestety nie. U pacjentów z chorobami serca, czy też u kobiet w ciąży nie przeprowadza się żadnych zabiegów operacyjnych, ale także osoba po chemioterapii powinna odczekać przynajmniej rok zanim przystąpi do zabiegu.
O takiej alternatywie często myśli również osoba w podeszłym wieku, gdyż chce mieć pełne uzębienie. Nie ma żadnych przeciwwskazań co do tej kwestii.

Co jeszcze można powiedzieć o implantach w uzębieniu?
Warto bliżej przyjrzeć się implantom zębowym, gdyż zdecydowanie zasługują na uwagę. Dzięki tej metodzie można zapomnieć o dawnych kompleksach związanych z uzębieniem. Przywracają uśmiech, swobodę mówienia, ale także pewność siebie. Przede wszystkim przy zastosowaniu implantów nie trzeba martwić się, że coś może wypaść, są one stabilne i wyglądają przepięknie, dokładnie tak samo jak naturalne zęby. Przy odpowiedniej pielęgnacji i dbaniu o higienę jamy ustnej można mieć pewność, iż przetrwają one do końca życia. Kompleksowe usługi w zakresie implantacji zębów oferuje firma : zietekclinic.com.