Czym zajmuje się dermatolog?

Dermatolog jest lekarzem zajmującym się schorzeniami skóry oraz włosów i paznokci. Dermatolog bada stan, strukturę i fizjologię skóry, poszukuje przyczyn chorób skórnych, prowadzi diagnostykę różnych schorzeń, poszukuje sposobów leczenia oraz proponuje profilaktykę. Ze względu na różne źródła chorób skórnych, lekarz dermatolog posiada również wiedzę z zakresu alergologii, chorób wewnętrznych oraz chorób zakaźnych. Wśród pacjentów są zarówno osoby dorosłe, jak i dzieci.

Lekarz ten zajmuje się również wykonywaniem zabiegów kosmetycznych, które mają na celu pielęgnację skóry, polepszenie jej wyglądu, wygładzenie, odmłodzenie i odżywienie.

Kiedy udać się do dermatologa:

– jeśli zmiany skórne nie ustępują po kilku dniach,

– zmiany obejmują dużą powierzchnię ciała,

– zmianom skórnym towarzyszą także inne dolegliwości,

– zmiany są niepokojące.

Przed wizytą warto przygotować sobie spis zażywanych leków oraz nowych kosmetyków, ponieważ ich używanie mogło spowodować dolegliwości skórne.

Dermatolog podejmuje leczenie zmian skórnych spowodowanych infekcjami bakteryjnymi, grzybiczymi oraz wirusowymi. Zajmuje się także schorzeniami skóry o podłożu alergicznym oraz łagodnymi i złośliwymi nowotworami (w tym czerniakiem złośliwym). Poza tym, dermatolog jest również właściwym lekarzem w przypadku chorób przenoszonych drogą płciową, opryszczki narządów płciowych, grzybic, stanów zapalnych i zakażeń narządów płciowych.

Z jakimi dolegliwościami należy zwrócić się do dermatologa:

– świąd skóry,

– wykwity skórne,

– owrzodzenia,

– narośle,

– znamiona,

– pieprzyki,

– przebarwienia,

– blizny.

Dermatolog leczy następujące choroby:

– trądzik pospolity,

– trądzik różowaty,

– choroby alergiczne skóry (pokrzywka, atopowe zapalenie skóry),

– łuszczyca,

– łysienie,

– choroby bakteryjne, grzybicze, wirusowe skóry,

– łojotokowe zapalenie skóry,

– borelioza,

– bielactwo,

– nowotwory skóry,

– choroby włosów i paznokci,

– pęcherzyca,

– liszaj rumieniowaty i twardzinowy.

Do dermatologa wybrać powinny się osoby zmagające się z trądzikiem, ponieważ nie tylko szpeci wygląd, ale przede wszystkim jest to choroba, której nie da się wyleczyć samodzielnie. Niewłaściwe kosmetyki i leki mogą pogorszyć stan i wygląd skóry. Trądzik może mieć różne podłoże i tylko specjalistyczne badania pozwolą poznać jego źródło i dobrać odpowiednią kurację. Dermatolog przepisze odpowiednie leki i kosmetyki do pielęgnacji skóry z trądzikiem.

Zakres działania i wiedzy dermatologa jest szeroki, dlatego też nie warto leczyć się samemu, a zgłosić do specjalisty, który udzieli wszelkich potrzebnych informacji, porad, wykona niezbędne badania i zastosuje odpowiednie leczenie.

Problemem może okazać się znalezienie właściwego lekarza. Profesjonalne i kompleksowe usługi oferuje Centrum Medyczne dr Rajzer w Krakowie. Ośrodek zatrudnia wykwalifikowanych specjalistów oraz dysponuje nowoczesnym sprzętem, co gwarantuje bezpieczeństwo pacjenta oraz skuteczność i efektywność zabiegów. Wszelkie potrzebne informacje odnaleźć można pod adresem http://drlidiarajzer.pl/.

Odpowiedzi (2)

• Bardzo ciekawy artykuł. Każdy człowiek w pewnym momencie potrzebuje dermatologa.

Odpowiedz
  • Świetny artykuł, Dermatolodzy są potrzebni. Często chodzę do dermatologa ponieważ mam zmiany skórne. Gdyby nie on to było by źle.

Odpowiedz