Co to jest botoks?

Wraz z upływem czasu przybywa nie tylko lat, ale również zmarszczek. Wtedy wiele kobiet decyduje się na wypróbowywanie różnorodnych kremów, które, jak napisano na etykiecie, mają pomagać zredukować zmarszczki mimiczne, ale nie zawsze się to udaje. Dlatego warto skorzystać z zabiegu, jakim jest botoks.

Dzięki niemu zmarszczki będą mniej widoczne, a twarz będzie wyglądała kilka lat młodziej.

Na co pomaga botoks i kiedy najlepiej go robić?

Botoks to inaczej toksyna botulinowa, która może zlikwidować:

• zmarszczki na czole,
  • kurze łapki,
  • zmarszczki nad górną wargą (tzw. zmarszczki palacza),
  • zmarszczki dolnej powieki oka,
  • zmarszczki na szyi,
  • może podnieść opadające kąciki ust.

Zmarszczki mimiczne czasami widać już u bardzo młodych osób, a więc mogą się na niego wybrać nawet te osoby, które mają 25 lat.

Jak działa botoks?

Zmarszczki mimiczne powstają w wyniku tego, że w określonych częściach twarzy dochodzi do nadmiernej aktywności mięśni. W wyniku tego mięsień kurczy się, gdy dostaje sygnał z włókna nerwowego. Podczas zabiegu botoks wstrzykiwany jest w okolice zmarszczki, a dzięki temu toksyna ta blokuje przewodzenie impulsów nerwowych, które są właśnie odpowiedzialne za skurcze mięśni twarzy. Dochodzi do takiego paraliżu mięśni, które w tej części twarz tracą zdolność kurczenia się. Dzięki temu skóra nie marszczy się, ale rozluźnia się, a zmarszczki nie będą się pogłębiały. Tutaj dochodzi do unieruchomienia tylko niewielkiego fragmentu skóry, a dzięki temu reszta mięśni działa normalnie, a twarz wygląda naturalnie. Oczywiście po zbiegu skóra może być podrażniona, obrzęknięta, ale te objawy szybko znikają. Efekty zabiegu widoczne są po 3 – 4 dobach, a poprawa wyglądu utrzymuje się od 3 do 6 miesięcy.

Czy botoks jest bezpieczny?

Na stronie: https://bonadea-krakow.net.pl/oferta/dermatologia-estetyczna/azzalure-botox-toksyna-botulinowa-typu-a-2/ można znaleźć informację, że botoks posiada bardzo dobry profil bezpieczeństwa. Już od ponad 40 lat stosowany jest w neurologii i okulistyce, a od ponad 20 stosuje się go w medycynie estetycznej. Powstaje też wiele publikacji na temat skuteczności i bezpieczeństwa stosowania botoksu, ale pod warunkiem, że zabieg wykonywany jest w sprawdzonej klinice i przez doświadczonego lekarza. Jeśli pojawią się jakieś działania niepożądane, to są one łagodne albo umiarkowane i przeważnie mają odwracalny charakter.

Przeciwwskazania do stosowania botoksu

Toksyna botulinowa nie powinna być stosowana u osób z:

• ciążą, karmiących piersią;
  • miesiączką;
  • chorobami układu sercowo – naczyniowego;
  • uczuleniem na albuminę ludzką;
  • przewlekłymi chorobami autoimmunologicznymi;
  • chorobami płytki mięśniowo nerwowej’;
  • chorobami układu nerwowego, np. choroba Parkinsona, stwardnienie rozsiane, choroba Alzheimer;
  • przyjmujących leki przeciwbólowe, przeciwgorączkowe;
  • zażywające antybiotyki aminoglikozydowe;
  • stosujące leki regulujące akcję serca, np. chinidyna.

Osoby, które chcą wykonać zabieg, a stosują witaminę E, suplementy witaminowe, leki przeciwzapalne oraz zioła typu dziurawiec, powinny zaprzestać ich przyjmowania na przynajmniej 10 dni przez zabiegiem. Jest to konieczne, ponieważ wiąże to ze sobą pojawienie się efektów niepożądanych i to łącznie z obniżeniem efektywności zabiegu. Nie wolno również spożywać alkoholu przed i po zabiegu.

Write a comment