Co pomaga na trądzik?

Trądzik jest uciążliwą przypadłością dotykającą najczęściej młodzież. Dorośli również czasami borykają się z tym problemem. Im osoba starsza tym trudniej jest jej przyznać się do problemu. Trądzik powoduje czasami blokadę psychiczną, wstyd paraliżuje.

Nie warto zwlekać z leczeniem. Bez względu na wiek trądzik należy leczyć. Są na to różne sposoby. Trądzik jest schorzeniem skóry które zwykle występuje na twarzy. Zdarza się, że pojawia się także na plecach, szyi, ramionach, bądź nawet klatce piersiowej. Choroba ta objawia się w postaci to krostek, zaskórników, grudek, pryszczy, wągrów czy torbieli ropnych.

Przyczyn powstawania trądziku jest wiele. Do głównych przyczyn należy

• przerost gruczołów łojotokowych,
  • bakterie,
  • wirusy,
  • stany zapalne skóry,
  • nadmierne rogowacenie skóry,
  • zaburzenia hormonalne,
  • uwarunkowania genetyczne,
  • niewłaściwa dieta bogata w produkty wysoko przetworzone, fast food, produkty o wysoki indeksie glikemicznym.

Zaburzenia hormonalne występujące u pacjenta powodują nadmierną stymulację gruczołów, a to przyczynia się do nadmiernej produkcji łoju. Z reguły to ten problem mają nastolatkowie ale może się on przedłużyć nawet do wieku dojrzałego nawet do 40 lat.

Rogowacenie jest również często występującą przyczyną trądziku. Komórki ujścia mieszka włosowego ulegają wówczas nadmiernemu namnażaniu. Prowadzi to do zwężenia kanału wyprowadzającego a następnie do powstania czopu, blokującego wydostanie się łoju.

Pozostawienie trądziku nieleczonego niestety może pozostawiać trwałe ślady na skórze, przebarwienia lub nawet blizny. Trądzik ma również wpływ na psychikę człowieka.

Warto poznać różne sposoby leczenia tej choroby. Najlepszym sposobem na pozbycie się trądziku jest udanie się do lekarza dermatologa i ustalenie z nim sposobu leczenia. Warto wejść na stronę http://drlidiarajzer.pl/tradzik/ i zapoznać się z interesującymi informacjami na temat leczenia trądziku.

Domowym sposobem wspomagającym leczenie jest używanie maseczek drożdżowych bądź spożywanie preparatów z drożdżami. Maseczkę można wykonać z wody i drożdży piekarniczych. Jeśli chodzi i spożywanie w formie tabletek to posiłkować się można drożdżami piwowarskimi. Leczenie trądziku wspomagają również preparaty z cynkiem organicznym. Według badań osoby borykające się z tą chorobą mają znaczny niedobór tego pierwiastka.

Dobrym sposobem na uzupełnienie kuracji lekami jest stosowanie odpowiednich zabiegów kosmetycznych. Do tych najpopularniejszych należy z pewnością mikrodermabrazja oraz peeling medyczny z użyciem kwasu migdałowego, pirogronowego lub glikolowego. Wspomagać się można również zabiegami laserowymi.

Dobór odpowiedniego sposobu leczenia należy ustalić z lekarzem dermatologiem, który przeprowadzi dokładny wywiad lekarski, zleci przeprowadzenie niezbędnych badań a następnie wspólnie z pacjentem obierze konkretny kierunek leczenia z zastosowaniem preparatów farmakologicznych oraz odpowiednich zabiegów kosmetycznych. Z pewnością warto umówić się na wizytę do Centrum Medycznego Dr. Rajzer w Krakowie.

Write a comment